HemMedlemslistaAnvändargrupperBli medlemSökLogga in
Senaste ämnen
» Nytt forum
av Spion 10th maj 2015, 16:44

» Förhör (2015-01-23) jacksepticeye
av Spion 23rd januari 2015, 21:02

» Förhör (2015-01-11) jacksepticeye
av Spion 11th januari 2015, 20:21

» Vinteraktivitet
av Ingo 4th januari 2015, 16:31

» Stridsförflyttningssätt - (texten uppdateras)
av H-Tom 15th december 2014, 19:54

» Förhör (2014-11-17) fancybiatch
av Nico 17th november 2014, 21:50

» SJV-U - Start
av Ingo 16th november 2014, 23:58

» Offentlig kompetensundersökning
av Spion 14th november 2014, 00:42

» Lämna över vid uppställning
av Ingo 12th november 2014, 20:19

Dela | 

FM - "Fysiska övningar"

Gå ner 
FörfattareMeddelande
judoogge
Lingonsoldat

Motto : Ante omnia officium meum

InläggRubrik: FM - "Fysiska övningar"   27th maj 2013, 21:01

Försvarsmaktens Övningshandbok -
"Fysiska övningar"

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vad är fysiska övningar och varför gör vi det? Jo vi gör fysiska övningar, eller mer
vardagligt "fys", dels för att realisera hela det militära rollspelskonceptet samt att
träna vår reaktionsförmåga, att kontrollera var vi klickar. Jag har under mina år i
de militärbaserade rollspelet sett många ting men något som jag har lagt märke
till är att man gärna klickar fel och springer in i minfältet, självfallet av misstag. Jag
ser det som ett problem och nedan kan ni läsa om övningar som förbättrar kontrollen
över musen.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ordinarie löpningsövningar

Ordinarie inomhuslöpning
Spoiler:

Terränglöpning
Spoiler:

Intervaller
Spoiler:

Bakvänd Jägarmasch
Spoiler:

Stafetter

Evighetsstafett

Snabba starter i stafett

Övriga övningar

Idioten

1000 Order

More is Coming Soon
Till överst på sidan Gå ner
Teuz
1:e sergeant (OR6)
1:e sergeant (OR6)

Motto : jag har inga talanger, jag är bara passionerat nyfiken.

InläggRubrik: Sv: FM - "Fysiska övningar"   26th december 2013, 01:24

Jag vill lägga till en riktigt simpel men nyttig övning för soldaterna.

Roll-on:

Roll-on går ut på att man skall använda sig av två rollers (av vilka sorter som helst) som står lodrätt efter varandra mot någon vägg. Därmed ska soldaten kliva upp på den andra rollern direkt och ser till att han/hon klickar på den andra rollern innan man faller ned från den första. En riktigt simpel övning som kan vara bra att ha.

Syfte: Jag vill även påpeka ett syfte med denna övning. Och orsaken av detta är nämligen den vanligaste i vilka övningar som helst, att man inte är med på övningarna och gör annat. Denna övning avslöjar om du hänger med på vad befälet säger, samt att du hänger med i övningen så att man inte står mitt i en övning som en idiot och inte veta vad man gör/ska göra. Därmed har jag med tiden tänkt utveckla denna roller övning med andra aktiviteter, så att det bara inte blir två tråkiga rollers som man ska klicka på för att inte falla ned från bandet, utan jag skall försöka använda flera rollers till att komma med andra aktiviteter för att göra själva övningen roll-on roligare och mer värdefull så att man verkligen tar med sig något hem innan man sticker iväg till RekryC och latar sig. Jag kan även fixa och trixa lite med bugg och sånt. Med det menar jag att bugget kan vara till hjälp för någon slags boost eller annat till rullbanden.

Det var allt. Centrix
Till överst på sidan Gå ner

FM - "Fysiska övningar"
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Försvarsmakten | Swedish Armed Forces :: Övningshandboken-
Hoppa till: