HemMedlemslistaAnvändargrupperBli medlemSökLogga in
Senaste ämnen
» Nytt forum
av Spion 10th maj 2015, 16:44

» Förhör (2015-01-23) jacksepticeye
av Spion 23rd januari 2015, 21:02

» Förhör (2015-01-11) jacksepticeye
av Spion 11th januari 2015, 20:21

» Vinteraktivitet
av Ingo 4th januari 2015, 16:31

» Stridsförflyttningssätt - (texten uppdateras)
av H-Tom 15th december 2014, 19:54

» Förhör (2014-11-17) fancybiatch
av Nico 17th november 2014, 21:50

» SJV-U - Start
av Ingo 16th november 2014, 23:58

» Offentlig kompetensundersökning
av Spion 14th november 2014, 00:42

» Lämna över vid uppställning
av Ingo 12th november 2014, 20:19

Dela | 

Sjukvårdare

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Spion
Civilanställd
Civilanställd

Tjänst : Generaldirektör
Motto : Et tu, Brute?

InläggRubrik: Sjukvårdare   30th december 2013, 22:59

Hur ska sjukvårdarna komma igång? Vi behöver mer intressanta saker att låta medlemmarna syssla med.
Jag föreslår att GL borde utforma SJV så som det såg ut under SFM-tiden. Det vill säga, att alla kan utföra eller deltaga i övningar utan att behöva ansöka före. Men endast de som strävar efter att bli sjukvårdare och sjukvårdarutbildare behöver genomgå ett kunskapstest med GL innan de får bära Sjv i mottot och/eller bära vit(?) basker.
Till överst på sidan Gå ner
Ingo
General (OF9)
General (OF9)

Tjänst : Överbefälhavare
Motto : Praeparatus Supervivet

InläggRubrik: Sv: Sjukvårdare   15th januari 2014, 14:11

Jag föreslår att vi till och börja med fortsätter på det spår jag redan påbörjat.

Min planering lyder: Personer med intresse att bli sjukvårdare skall skicka in en ansökan och därefter skall samtliga bokas in på tider då jag kommer att hålla lektioner och gå igenom baskunskaperna samt små delar av den övriga sjukvården. Låter fem personer bra?

Med mina tidigare kunskaper angående folk som ansökt till SJV så chansar jag på att endast 2-3 personer kommer att klara av proven. När dessa soldater har uppnått målet för att kunna bära den fina vita baskern så kan vi gå tillbaka till dina förslag, att hålla lektioner för samtliga soldater, då sjukvård i sig är något alla soldater bör ha kunskap om (HLR bl.a.).

Men just nu siktar jag på att ha en mindre gruppering som sjukvårdare så att man kan sprida på arbetet med att utbilda samtliga soldater och, eventuellt, lyckas utbilda någon så pass mycket att han fyller kraven för att ta över som generalläkare. Jag har påbörjat med att försöka rensa bort ännu mer utav det som f.d. GL Sasoma har klottrat ner i SJV-forumet och i följd med detta ha en fläckfri SJV-bas för alla intresserade.

Har du några synpunkter på min planering eller skall jag fortsätta med att hålla utbildningen som planerad?
Spion
Civilanställd
Civilanställd

Tjänst : Generaldirektör
Motto : Et tu, Brute?

InläggRubrik: Sv: Sjukvårdare   15th januari 2014, 14:38

Det låter utmärkt.
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Sjukvårdare