HemBli medlemSökLogga in

Dela

Ärende - SuperSmalaSussi

Gå ner 
FörfattareMeddelande
chococo
Civilanställd
Civilanställd
chococo

Tjänst : Receptionist/Domare
Motto : Fem steg bakåt, två steg fram.

Ärende - SuperSmalaSussi Empty
InläggRubrik: Ärende - SuperSmalaSussi   Ärende - SuperSmalaSussi Empty2nd april 2014, 18:19

Chococo: Var medveten om att allt du skriver kommer läggas upp på forumet där våra domare kan avgöra vad som kommer hända. Inget du skriver kommer redigeras.

SuperSmalaSussi: okej uppfattat

Chococo: Vilka handlingar genomförde du som ledde till din avskedan?

SuperSmalaSussi: detta kommer bli en lång berättelse, jag försöker hålla den kort. men viktigt att alla punkter tas med
jag skriver klar när jag är klar
jag kom in i rummet, som vanligt, råkade jag gå in med fel kläder av misstag, eftersom jag scrollat ner chatrutan, detta har hänt ett par ggr tidigare, men jag har aldrig gjort detta med flit.
då får ljos eller ljussabel, och även blood (är ej säker på om det var blood) men jag tror det var han.
han o jag står och diskuterar, då ljos/ljus kommer och lägger sig i, vad jag inte förstått, är att ljos/ljus är av högre rang, därmed vänder jag mig inte mot honom, som jag borde gjort, när han ger mig order om att springa 5 straffvarv. jag vill i detta skede avsluta min diskussion med blood men ljos/ljus står och tjatar och tillslut har han lagt på 15 straffvarv
jag tänkte från början springa dessa 5 men nu när han skrev 15 för ingen anledning alls,anser jag, så frågade jag om jag fick avstå och ta igen dessa senare, då jag hade en hund IRL som stod och gnydde brevid mig som ville bli utsläppt från min altan där jag bor.
och i detta skede anser jag faktiskt att min hunds behov irl går före vad som händer på habbo på försvarsmakten

jag har aldrig sett några problem eller invändningar om man frågat ifall man får göra sina straff/träningar senare
detta tolererar inte ljos/ljus och jag känner mig hånad och går därifrån, jag kmr tillbaka direkt efter när jag släppt ut min hund, med mina vanliga kläder. i detta skede känner jag mig j-vligt ilsken, för att inte begå några misstag håller jag en låg profil
i skype är jag inbjuden till deras gruppchatt, där tar jag dessvärre ut min ilska, då oscar/ljus/ljos hånar mig framför alla andra, och jag använder dessvärre dåliga slagord mot hnm. det sista han skriver är att jag är avskedad, vilket jag respekterar.

men dagen efter när jag loggar in på fm, så portar han mig varje tillfälle som ges - till slut en permportning. och jag kan för allt i världen inte förstå hur han tänker, vi lever trots allt inte i en värld av diktatur. det som skedde på skype-chatten har inget med FM på habbo att göra anser jag
har vi ett nytt fall av naturen här? jag menar. ni tar detta till en helt ny nivå, till en rejäl överdrift
hela veckan innan dena händelse, var jag på FM varje dag för o se om det fanns några övningar men ingen var inloggad, när det äntligen fanns folk där så skall detta missförstånd ske,

jag tycker ni var lite väl hårda mot mig, men jag förtjänar så klart en varning/avskedan men jag kan med handen på hjärtat säga att jag saknar FM och övningarna. och allt blev bara uppförstorat för att jag hade en dålig dag och jag ansåg att IRL går före försvarsmakten på habbo.

Chococo: Svara gärna lite mer kortfattat nu och förtydliga av vilka skäl du gjorde detta?

SuperSmalaSussi: 1. scrollade ner rutan, råkade gå in utan kläder
2. jag såg inte att ljus tilltalade mig förrns blood sa det
3.då hade ljus hunnit lägga på massa extravarv
4. min hund var nödig irl och i detta fall skiter jag fullständigt i vad som händer på försvarsmakten/habbo/internet

Chococo: Skulle du kunna tänka dig att göra detta igen?

SuperSmalaSussi: nej det skulle jag inte
vad är det egentligen jag gjort fel? jag gick ut med hunden
det enda felet jag gjorde var att jag inte såg att ljus talade till mig förrns blood påpekade det

Chococo: Varför förtjänar du en extra chans?

SuperSmalaSussi: för jag är den enda som skärpt mig, muntrat upp folk där, peppat andra, gjort bra ifrån mig övningar samt upprätthålligt gemenskapen har även hjälpt hela FM med att få fast trollen som härjat där, IRL jag har ju gjort väldigt mycket för FM, har ju trotts allt varit med i deras stora skyp-chat, så något bra måste det finnas hos mig

Chococo: Varför bör våra domare tro på just din version av händelsen?

SuperSmalaSussi: för domaren har inget annat val än att lita på mitt ord, om att jag kommer vara mer uppmärksam i framtiden vad gäller order etc.
Till överst på sidan Gå ner
Red
Civilanställd
Civilanställd
Red

Motto : There is fuck all going on over there.

InläggRubrik: Sv: Ärende - SuperSmalaSussi   Ärende - SuperSmalaSussi Empty2nd april 2014, 18:39

Ja, hon kan få en ny chans.
chococo
Civilanställd
Civilanställd
chococo

InläggRubrik: Sv: Ärende - SuperSmalaSussi   Ärende - SuperSmalaSussi Empty2nd april 2014, 19:04

Jag anser att hon ska få en ny chans.
Ingo
General (OF9)
General (OF9)
Ingo

Tjänst : Överbefälhavare
Motto : Praeparatus Supervivet

InläggRubrik: Sv: Ärende - SuperSmalaSussi   Ärende - SuperSmalaSussi Empty3rd april 2014, 14:17

SuperSmalaSussis version om vad som hände är ofullständig och en viss information bör delges till samtliga domare innan de överväger ett beslut.

Sussi hotade en ledningsmedlem till livet (Ljussabel) och slängde in en rad förolämpningar i detta samband.
Det gör målet lite mer delikat och jag vill därför att ni överväger domen riktigt noga.

Man kan tillägga att hon varken tog hänsyn till vem hon talade med och använde det i sin historia som en ursäkt till att ignorera Major Ljussabel och slänga iväg förolämpningar.

Notera att hennes historia inte stämmer överens med de riktiga handlingarna till fullo. Hon blev avskedad därför att hon förolämpade en ledningsmedlem ett flertal gånger och sedan hotade. Hennes historia riktar sig till något som endast blev bestraffat med varv hon aldrig genomförde.

Senast ändrad av Blood den 4th april 2014, 09:33, ändrad totalt 2 gånger
chococo
Civilanställd
Civilanställd
chococo

InläggRubrik: Sv: Ärende - SuperSmalaSussi   Ärende - SuperSmalaSussi Empty3rd april 2014, 15:14

Sussi visar ånger över det hon gjort och jag anser därför att hon förtjänar en till chans.
Ingo
General (OF9)
General (OF9)
Ingo

Tjänst : Överbefälhavare
Motto : Praeparatus Supervivet

InläggRubrik: Sv: Ärende - SuperSmalaSussi   Ärende - SuperSmalaSussi Empty4th april 2014, 12:32

Ärendet läggs ner. Omprövning sker inom kort.
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Ärende - SuperSmalaSussi   Ärende - SuperSmalaSussi Empty

Ärende - SuperSmalaSussi
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Försvarsmakten | Swedish Armed Forces :: Organisationen :: Krigsdomstolen-
Hoppa till: