HemBli medlemSökLogga in

Dela

Ärende - SuperSmalaSussi II

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Gorzgorov
Civilanställd
Civilanställd
Gorzgorov

Tjänst : Receptionist/Domare

Ärende - SuperSmalaSussi II Empty
InläggRubrik: Ärende - SuperSmalaSussi II   Ärende - SuperSmalaSussi II Empty26th maj 2014, 15:47

Intervjun skedde 16:07 26/5 - 2014 på Skype. SuperSmalaSussi anhöll om en försvarsadvokat, skype namn ". .." skulle få vara med i samtalet, vilket beviljades.

Jag;

-"Nicholas II Romanov: Få se nu måste bara få info om vad som hänt."

SuperSmalaSussi;

-"Jag stod med Bloodfeld och diskuterade något, minns dock ej vad.

Då står någon som heter ljussabel eller något med ljus breve mig o tjafsar om att jag skulle göra något (ta hänsyn till att det gått flera månader nu, så jag kan ej minnas exakt alla detaljer, har faktiskt krävt att få bli intervjuad tidigare, men ingen har kunnat och chococo fick avslag)

Jag hade ingen aning om vilken position ljus hade, så jag halvt ignorerade. Han skrev då att jag skulle springa straffvarv, och han la på flera straffvarv, tills jag upptäckte att jag skulle ha lyssnat på honom, då bloodfeld sa åt mig

och då gnydde min hund IRL, jag ansåg då att det var viktigare att gå och släppa ut hunden från altanen som är nödig än att sitta kvar i ett pixel-rollspel och springa straffvarv, min hund och mina IRL-uppgifter går före allt vad gäller internet.

Här i området har det härjat en djurplågare, och hundkidnappare., så jag satt en stund på altanen med hunden som sprang över gräsmattan, tills jag såg att hon va på väg in, det var då jag satte mig vid datorn och blev anklagad för väldigt grova saker av denna ljussabel - att jag skulle ha undvikit mina uppgifter etc, när jag redan INNAN, jag gick ut, bad om att få göra straffvarven senare

jag vet att han är en högt uppsatt person, men han har alltid varit väldigt otrevlig mot mig och förolämpat mig

senare var jag med i en gruppchat där han började bli otäck mot mig, då kallade jag hela bunten för horungar (notera att detta var UTANFÖR FM på habbo, detta var i en gruppchat där han ingick)
och därefter har allt gått utför

Eftersom jag flera månaders tid väntat på att få bli intervjuad, så kan jag inte garantera att allt gick till exakt i den här ordningen, som sagt. mitt minne är inte skapat för rollspels-konflikter på habbohotellets korridorer. men jag känner att ljussabel missbrukat sin maktposition lite väl mycket och ni alla gått till en grov överdrift. jag har hjälpt emil med väldigt mycket. och det vet han om. jag är inte en av "gänge", fyi så hatar "Gänge" mig och jag hatar hamony mer än mitt eget liv.

så kalla mig aldrig för troll eller att jag skulle va ngn ur gänge. är själv less på alla missförstånd. emil är den som vet bäst var han har mig och jag kräver att få en ny chans, då allt varit ett enda stort missförstånd som jag hoppas kunna reda ut med ljussabel och resten av FM maktens höger hand"

Jag;

-"Det låter inte för mycket begärt. . .. har du något att tillägga?"

SuperSmalaSussi;

-"Ja, att du ställer följdfrågor och grillar mig. då mitt minne sviker mig, vill gärna kunna försvara mig in i det sista om det så krävs, istället att ni ska prata bakom ryggen på mig, så kräver jag att jag skall få stå till svars mot alla konflikter jag skapat och ta mina straff som en man. jag vill reda ut allt en gång för alla."

Jag;
-"Jag har ingen aning om grejer som sker i det dolda. Jag är inte aktiv i "FM gänget" av en anledning. Jag vet hur minnet kan svika, jag har ett minne inte värt namnet. Så, grillning, det gillar jag. Speciellt med sås. Så, kan du kortfatta, vad som hänt med tre meningar.
På ett ungefär, inga meningskrav egentligen."

SuperSmalaSussi;
-"Att allt är ett missförstånd
ljussabel missbrukade sin makt mot mig då han alltid trott jag är ett troll / medlem i gänge
och att mina IRL sysslor går före allt som sker på habbo / internet.
det var mina 3 cents"

Jag;
-"Dina Irl sysslor går självfallet före. Jag behöver inte någon mer information egentligen. Det enda jag kan undra, hur skall detta inte upprepas?"

SuperSmalaSussi;
-"det kommer det inte göra, även om ljussabel är högt uppsatt, bör han ha respekt mot dom som står i lägre rang gentemot han. då får han också själv respekt tillbaka. ingen gillar elaka chefer. en chef ska heller inte va för snäll. men en chef ska ha respekt mot sina anställda och samtidigt ha pondus!

ljussabel borde även läsa på lite källkritik, innan han ser ner på mig

jag är som sagt ingen ur gänge. vill verkligen understryka det en gång för alla

ni kan själva gå och fråga vad harmony tycker om mig

sen att jag kallade specifikt honom och hans kumpaner för horungar - vilket var fel självfallet - men att det hände utanför FM / habbo, det är inte rättvist"

han har även spridit felaktiga uppgifter om att jag skulle ha mordhotat honom

Om så är fallet, vill jag ha bevis.. SJÄLVKLARA bevis - PRINTS, på att detta verkligen skulle ha skett

Jag har aldrig mordhotat någon i mitt liv, varken på nätet eller IRL"

Jag;

-"Det behöver du inte oroas över, ska det bevisas, är det inte ditt problem. Jag behöver ingen mer info. Såvida ingen har något att tillägga."

SuperSmalaSussi;

-"Tack. Om det är frågor på det, återkom gärna. som sagt. minnet sviker efter såhär lång tid"

Jag;

-"Jag återkommer självfallet. Case dismissed"

Det var en kort intervju, och en rörig för min del, ja jag borde skrivit fler frågor kan man tycka, men eftersom en tidigare intervju har skett är det här egentligen informellt sett bara en ny tråd av samma ärende.
Till överst på sidan Gå ner
Gorzgorov
Civilanställd
Civilanställd
Gorzgorov

Tjänst : Receptionist/Domare

InläggRubrik: Sv: Ärende - SuperSmalaSussi II   Ärende - SuperSmalaSussi II Empty26th maj 2014, 15:48

Hon ska få en ny chans i min åsikt. Det är Ljussabel enligt de uppgifter jag sett, är den enda som kan se till att liknande inte upprepas.
Spion
Civilanställd
Civilanställd
Spion

Tjänst : Generaldirektör
Motto : Et tu, Brute?

InläggRubrik: Sv: Ärende - SuperSmalaSussi II   Ärende - SuperSmalaSussi II Empty24th juli 2014, 02:21

Efter ett samtal med henne för inte så längesen så verkar det som att hon fortfarande är en sociopat som tror att hon kan använda härskartekniker på sina vänner / som medlem i FM. Enligt mig så varken vill eller behöver vi en sådan person i FM. Det har även alltid slutat med att hon kränkt hela FM:s gemenskap när hon blivit sur, precis som ''gänget''.
Men KD tar beslutet.
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Ärende - SuperSmalaSussi II   Ärende - SuperSmalaSussi II Empty

Ärende - SuperSmalaSussi II
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Försvarsmakten | Swedish Armed Forces :: Organisationen :: Krigsdomstolen-
Hoppa till: