HemBli medlemSökLogga in
Senaste ämnen
» Nytt forum
Försvarsmakten retro 2014 Emptyav Spion 10th maj 2015, 16:44

» Fotoalbum
Försvarsmakten retro 2014 Emptyav Abdi 15th februari 2015, 16:10

» GT Hotell
Försvarsmakten retro 2014 Emptyav -Andreaskakan 8th februari 2015, 17:55

» Semestertråd
Försvarsmakten retro 2014 Emptyav Jaklama 6th februari 2015, 01:16

» Habbo stänger?
Försvarsmakten retro 2014 Emptyav Spion 1st februari 2015, 23:22

» Övningshistorik
Försvarsmakten retro 2014 Emptyav Luckychrisf 25th januari 2015, 16:27

» Suspenderad-tråden
Försvarsmakten retro 2014 Emptyav TuffaCecil 23rd januari 2015, 19:39

» Tbx nu
Försvarsmakten retro 2014 Emptyav -=!Wolf!=- 5th januari 2015, 22:35

» Vad är ert bästa minne
Försvarsmakten retro 2014 Emptyav jacksepticeye 2nd januari 2015, 17:39

Dela

Försvarsmakten retro 2014

Gå ner 

Ska Försvarsmakten även etableras på ett retro?
Ja
Försvarsmakten retro 2014 I_vote_lcap58%Försvarsmakten retro 2014 I_vote_rcap
 58% [ 7 ]
Nej
Försvarsmakten retro 2014 I_vote_lcap42%Försvarsmakten retro 2014 I_vote_rcap
 42% [ 5 ]
Totalt antal röster : 12

FörfattareMeddelande
Spion
Civilanställd
Civilanställd
Spion

Tjänst : Generaldirektör
Motto : Et tu, Brute?

Försvarsmakten retro 2014 Empty
InläggRubrik: Försvarsmakten retro 2014   Försvarsmakten retro 2014 Empty29th oktober 2014, 19:19

Vad anser ni? Ska vi etablera oss på ett retro som exempelvis gthotel eller laup?
Både för att äga skiten ur noobarméerna där och för att det finns fler personer där, dvs det är roligare att befinna sig där.
Vi kan ju ändå alltid återvända till HH ifall dessa retron skulle läggas ner och bara för att vi även finns på ett retro så betyder det ju inte att vi kommer lägga ner verksamheten på HH helt.
Till överst på sidan Gå ner
Mitt-Romney
Fänrik (OF1)
Fänrik (OF1)
Mitt-Romney

Motto : Go home, You're drunk.

InläggRubrik: Sv: Försvarsmakten retro 2014   Försvarsmakten retro 2014 Empty29th oktober 2014, 20:56

Jag röstar ja. Dels för att verksamheten i HH går långsamt och jag själv tror att det går att lösa problemet genom att etablera oss exempel GT och rektyrera där också men också samt informera att det finns en verksamhet som finns i HH. Men dels också för att störta ner bl.a SF som spion säger.
Abdi
Korpral (OR4)
Korpral (OR4)
Abdi

Motto : En gång FM Alltid FM

InläggRubrik: Sv: Försvarsmakten retro 2014   Försvarsmakten retro 2014 Empty29th oktober 2014, 22:23

Ett starkt ja, från mig. Anser att det är oerhört bra förslag, vi kommer lätt peta ut det nuvarande ''försvaret'' i GThotel, det kommer gå som en dans för oss utan tvekan om vi skulle etablera oss där. Sedan så finns det både nackdel och fördel, eftersom folk i GThotel t ex, har oändligt mycket med mynt så är det lätt att folk bygger samma rum som FM och kopierar rakt av våra lappar så är det en nackdel, men det gör de flesta nu med. Fördelen är att vi får in många mer soldater, det finns nog ett antal ''gamla'' soldater i Retron som vill börja om karriären på nytt som skulle tänka sig gå med. Och om det nu händer att Retron stänger ned, så hänger de antagligen med tillbaka till HH och på sätt värver vi dem.
Nico
Överstelöjtnant (OF4)
Överstelöjtnant (OF4)
Nico

Tjänst : Militärpolis
Motto : dern sure

InläggRubrik: Sv: Försvarsmakten retro 2014   Försvarsmakten retro 2014 Empty29th oktober 2014, 23:29

Jag måste faktiskt rösta nej på detta. Visst låter det väldigt frestande med etablering på GT: Hög aktivitet, oändligt med möbler. Det finns fördelar, men också nackdelar. Vi Försvarsmakten har den absolut bästa kvalité på våra soldater eftersom vi inte låter dem stiga för snabbt. Detta är såklart något väldigt positivt, men jag tror inte att det uppskattas lika mycket av de gradkåta "noobsen". Därför kommer de troligtvis söka sig till arméer som passar dem bättre, dvs SF. Jag är rädd att Försvarsmakten kommer att bli en i mängden bland alla GT-arméer. Risken finns också att aktiviteten stiger i GT och att folk helt enkelt "glömmer" bort HH. Vissa personer kommer tycka att det är tråkigt att vara inne på HH pga inaktiviteten jämfört med GT, och väljer därför GT framför HH. Då slutar de vara aktiva på HH, och då sjunker aktiviteten ännu mer, och till slut så har alla slutat spela på HH. Jag kanske överreagerar. Jag kanske bara är paranoid. Men detta är anledningarna till att jag röstar nej på förslaget. Om vi nu etablerar oss på GT så kommer jag att stötta idén till fullt.

Sedan så finns det en sak som jag stör mig på. På GT så blir man muted så otroligt lätt. Därför kommer det bli väldigt mycket svårare att utföra övningar. Det är näst intill omöjligt att t.ex skjuta med Ak 5C utan att man väntar mellan varje "rad" i ca 3 sekunder.
Heroic
Fänrik (OF1)
Fänrik (OF1)
Heroic

Motto : Den som ingenting har att göra är alltid upptagen.

InläggRubrik: Sv: Försvarsmakten retro 2014   Försvarsmakten retro 2014 Empty29th oktober 2014, 23:36

Alltså jag vet inte hur det är eller fungerar på andra retros. Har aldrig spelat något sånt. Vet inte heller hur läget är där. Men jag skulle säga att fler och fler spelar här på HH igen och nya personer dyker upp.
Jag är med på vilket beslut som tas. Men min röst blir att stanna kvar på HH. Tycker det är mer äkta om man säger så. Även om det inte skulle läggas ner på HH så blir det sämre och det vore synd om det helt skulle dö.

Om beslutet tas att vi ska prova på ett annat retro så är jag villig att va med.
Annars så tycker jag att vi ska stanna kvar på HH och inte gå miste om vad man byggt upp på så lång tid.

1:e Sergeant HeroiC?

Senast ändrad av Heroic den 30th oktober 2014, 17:05, ändrad totalt 1 gång
Spion
Civilanställd
Civilanställd
Spion

Tjänst : Generaldirektör
Motto : Et tu, Brute?

InläggRubrik: Sv: Försvarsmakten retro 2014   Försvarsmakten retro 2014 Empty30th oktober 2014, 04:57

Som jag skrev så kommer inte FM på HH stängas ner oavsett hur det beslutas. Ni kan såklart vara inloggade både på GT och HH, eller bara på något av dem. Ni kan ju också välja att logga in på GT efter att HH stänger klockan 00:00 på kvällen eller öppnas innan 10:00 på morgonen.
Jag ser hellre ett FM av FM på ett retro än en dålig kopia som våra medlemmar ändå tvingas vistas i för att inget annat rum uppfyller deras intressen. Men jag förstår att det finns en risk med det här. Oavsett så anser jag att det är värt ett försök och om vi är engagerade och drar mycket uppmärksamhet så besegrar vi lätt SF, som bara har temporära rekryter och tre/fyra patetiska befäl. Övriga är civila som vi lätt kan få över till oss istället.

''Lodur kontot'' aka Fortifikationsverket på GT heter Vingner och när jag loggade ut nu så hade abdi, aka CaptenMa och FMFORT, aka Jormungandr rättis i genvägsrummet som leder till själva RekryC.

Var goda observera buggen som sker om man står i en port när man låser den. Dvs, det går att gå igenom den sedan. Fixa buggen genom att öppna och låsa porten igen, utan att stå i porten.

Ingen civil eller rekryt ska få en guidad tur. Vi har inte öppnat.
Heroic
Fänrik (OF1)
Fänrik (OF1)
Heroic

Motto : Den som ingenting har att göra är alltid upptagen.

InläggRubrik: Sv: Försvarsmakten retro 2014   Försvarsmakten retro 2014 Empty30th oktober 2014, 17:11

Jag är med på det beslut som tas. Vi skulle kunna prova men vill gärna att verksamheten finns kvar på HH som du säger. Finns ju dem så både spelar GT och HH. Man skulle kunna expandera de till fler hotell så att FM blir större.

1:e Sergeant HeroiC?
Mitt-Romney
Fänrik (OF1)
Fänrik (OF1)
Mitt-Romney

Motto : Go home, You're drunk.

InläggRubrik: Sv: Försvarsmakten retro 2014   Försvarsmakten retro 2014 Empty30th oktober 2014, 18:02

Detta är min och porgys förslag på Rekryc som vi hade byggt om:
Försvarsmakten retro 2014 2954yv9
Nico
Överstelöjtnant (OF4)
Överstelöjtnant (OF4)
Nico

Tjänst : Militärpolis
Motto : dern sure

InläggRubrik: Sv: Försvarsmakten retro 2014   Försvarsmakten retro 2014 Empty30th oktober 2014, 18:49

Mitt-Romney skrev:
Detta är min och porgys förslag på Rekryc som vi hade byggt om:
Försvarsmakten retro 2014 2954yv9

Det ser bra ut tycker jag. Tycker dock att det är lite för mycket tom yta, men det kan man ju enkelt fixa. Tycker vi ska gömma wired och att vi ska ersätta sofforna vid disken med areasoffor. Annars gillar jag idén.
Djeddiekille
Skogsmatros
Djeddiekille

Motto : Ag 90C

InläggRubrik: Sv: Försvarsmakten retro 2014   Försvarsmakten retro 2014 Empty31st oktober 2014, 11:45

Mitt svar är Ja. Jag tycker att FM ska expandera sig och bli större.

Mvh M1K Djeddiekille
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Försvarsmakten retro 2014   Försvarsmakten retro 2014 Empty

Försvarsmakten retro 2014
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Försvarsmakten | Swedish Armed Forces :: Organisationen :: Försvarsmakten-
Hoppa till: