HemMedlemslistaAnvändargrupperBli medlemSökLogga in
Senaste ämnen
» Nytt forum
Habbo stänger? Emptyav Spion 10th maj 2015, 16:44

» Fotoalbum
Habbo stänger? Emptyav Abdi 15th februari 2015, 16:10

» GT Hotell
Habbo stänger? Emptyav -Andreaskakan 8th februari 2015, 17:55

» Semestertråd
Habbo stänger? Emptyav Jaklama 6th februari 2015, 01:16

» Habbo stänger?
Habbo stänger? Emptyav Spion 1st februari 2015, 23:22

» Övningshistorik
Habbo stänger? Emptyav Luckychrisf 25th januari 2015, 16:27

» Suspenderad-tråden
Habbo stänger? Emptyav TuffaCecil 23rd januari 2015, 19:39

» Tbx nu
Habbo stänger? Emptyav -=!Wolf!=- 5th januari 2015, 22:35

» Vad är ert bästa minne
Habbo stänger? Emptyav jacksepticeye 2nd januari 2015, 17:39

Dela

Habbo stänger?

Gå ner 
FörfattareMeddelande
-Andreaskakan
Vicekorpral (OR3)
Vicekorpral (OR3)
-Andreaskakan

Motto : Det är inte lätt när det är svårt

Habbo stänger? Empty
InläggRubrik: Habbo stänger?   Habbo stänger? Empty27th januari 2015, 15:56

Hejsan kära FMare.

Vilken tråkig nyhet med att habbo.se kommer att läggas ner (även om jag varken tror eller hoppas på det). Men min förfrågan är vad kommer hända med FM om habbo läggs ner?

Jag menar kommer vi ha kvar FM? Isådana fall var? Kommer vi ha kvar våra grader? Kommer forumet vara kvar? Jag har väldigt många frågor, och jag är väldigt konfunderad över detta.

Känns inte riktigt bra om vi slutar att existera för att hotellet läggs ner.

Jag hoppas att vi blir kvar för jag kommer alltid att vara en Fmare.

Vilken tråkig nyhet :/

Mvh

Krp

-Andreaskakan pale
Till överst på sidan Gå ner
Nico
Överstelöjtnant (OF4)
Överstelöjtnant (OF4)
Nico

Tjänst : Militärpolis
Motto : dern sure

Habbo stänger? Empty
InläggRubrik: Sv: Habbo stänger?   Habbo stänger? Empty27th januari 2015, 16:05

Ja. Det är verkligen synd. Jag tycker att vi bör ta vara på den sista tiden. T.ex så borde vi försöka hinna med 10årsjubileumet som det sista vi gör för att fira vår gemenskap och våra år på Habbo.
Spion
Civilanställd
Civilanställd
Spion

Tjänst : Generaldirektör
Motto : Et tu, Brute?

Habbo stänger? Empty
InläggRubrik: Sv: Habbo stänger?   Habbo stänger? Empty27th januari 2015, 16:28

Vi har organisationen utformad, redo och klar för användning på GThotel och skulle intresset finnas så skulle även armén kunna utvecklas på Habbo.com. Forumet och FM:s struktur försvinner inte bara för att Habbo försvinner.

Nu har vi alla tillfälle att tillsammans eller enskilt rikta vårt intresse till ett nytt och fräscht ställe eller spel. Snart släpps som sagt Call of Combat, vilket vi alla skulle kunna skapa oss en karriär i som ett regemente i en faktiskt stridssimulator. Det finns annars massor av fler gratis spel som går att spela tillsammans.

Det har stått klart sedan länge att med endast 250 online så klarar inte Habbos ekonomi att gå runt för de nordiska hotellen och alla företag måste växa för att inte gå omkull.

Min åsikt är att en etablering på ett nytt ställe endast är värt mödan om man vet att sajten eller spelet kommer existera ett längre tag. Retron som Gthotel är olagliga och kan därför tas ner snabbt och omgående. Vi vet inte heller hur många år till Habbo.com kommer existera. Gthotel som kan tas ner vilken dag som helst har vi möbler i, medan vi står resurslösa i Habbo.com som dock är det säkra alternativet.

Det bästa alternativet vore om vi själva hade hand om en server i ett spel som går att rollspela i. Dock är frågan hur pass engagerade våra medlemmar är på att kunna vara beredda att delta i övningar/event som ligger utlagt i ett schema.

Mitt råd är att ta foton på allt ni vill minnas av HH.se nu innan det stänger.
Ingo
General (OF9)
General (OF9)
Ingo

Tjänst : Överbefälhavare
Motto : Praeparatus Supervivet

Habbo stänger? Empty
InläggRubrik: Sv: Habbo stänger?   Habbo stänger? Empty27th januari 2015, 18:29

Att forumet skulle läggas ner för att HH.se stänger ner är ingenting som är aktuellt just nu. FM har sedan en tid tillbaka försökt att etablera sig på diverse andra spel där vi faktiskt kan utföra övningar och rollspela på ett mer realistiskt sätt än att mata osynliga bulor mot en fågelskrämma. (inget ont om det, ni är ta mig fan bäst på HH att göra det!)

Mitt råd till er som fortfarande vill känna samhörighet med era kamrater från Försvarsmakten är, precis som jag och Generaldirektörn tidigare sagt i tråden, att komma upp med förslag. Det är hos ER FM:s framtid vilar just nu. Var kreativa, för Guds skull. Var bara inte för tankspridda, för det är helt omöjligt att genomföra verksamhet på Peggle.

Om ett bra alternativ tas upp och majoriteten är eniga om detta så är ledningen beredd att understödja er på bästa möjliga sätt. Call of Combat är en lysande idé, t.ex, där faktist alla befäl kan delta på ett mer annorlunda sätt än tidigare.

Habbo stänger, FM:a verksamhet håller på att avvecklas?
Lös uppgiften.

Senast ändrad av Spion den 27th januari 2015, 18:43, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Bloodfeld menar i grund och botten att vi inte ska etablera oss på Club Penguin för att Habbohotel lagt ner.)
Spion
Civilanställd
Civilanställd
Spion

Tjänst : Generaldirektör
Motto : Et tu, Brute?

Habbo stänger? Empty
InläggRubrik: Sv: Habbo stänger?   Habbo stänger? Empty1st februari 2015, 23:22

Försvarsmakten kommer att finnas på:
GThotel.org
Minecraft
Call of Combat

Alternativt bestämda spelkvällar med även andra spel om engagemanget finns.
Så fastän du inte har eller kan köpa Minecraft så finns det andra alternativ.
Sponsored content

Habbo stänger? Empty
InläggRubrik: Sv: Habbo stänger?   Habbo stänger? Empty

Habbo stänger?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Försvarsmakten | Swedish Armed Forces :: Organisationen :: Försvarsmakten-
Hoppa till: