SFM
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
SFM


 
HomeHome  Latest imagesLatest images  RegisterRegister  Log in  

 

 Ashlakfallet

Go down 
+3
Ibrahimbro
sasoma
Emil
7 posters
AuthorMessage
Emil
Civilanställd
Civilanställd
Emil


Tjänst : Underrättelsechef
Medlem sedan : 2012-02-13

Ashlakfallet Empty
PostSubject: Ashlakfallet   Ashlakfallet Empty22nd February 2012, 22:14

Vi har förklarat det här tydligt och länge nog. De som fortfarande tycker om henne, umgås med henne, bryr sig om henne, kan gärna fortsätta ägna sina liv till att trösta henne. Vi kommer inte att ägna någon tid åt att försöka förändra er åsikt. Men vi kommer inte heller att längre tala snällt om er gudinna. Om man nu är en så ignorant person, så att man går på sin känsla och lilla vänskapstid man själv haft med personen i fråga, istället för att lyssna på oss som kommit med fakta, eller på de som gång på gång blivit utsatta under tiden som dessa har varit i hennes omgivning, eller varit nära vänner med henne i över 5 år, så får man skylla sig själv i slutändan när det är ens egna tur att bli svärtad.

Hon har i ett urval:
Allvarligt förtalat flera medlemmar.
Telefontrakasserat ledningsmedlemmar genom SMS när dessa uttalat velat separera hobby och liv.
Hyst rebelliska och kontroversiella planer gentemot ledningen i kohort med bannlysta och övrigt ovälkomna personer.
Hotat om att förstöra verksamhetens egendom ett flertal gånger, i form av sajt och filer.
Under flera år ställt sig som säkerhetsansvarig för att kunna motarbeta nya och färscha förslag för fortlevnad av verksamheten, även om det fanns en majoritet som röstade för förslagen.
Tvingat folk att rövslicka henne genom hennes ständiga hot om att sluta och därmed ta bort viktiga dokument och filer.

Detta var en konsekvens av att vara en ledningsmedlem som var mentalt instabil.
Hon är inte välkommen tillbaka till vår verksamhet efter ha fått många tidigare varningar och chanser både publikt och privat.
Nedanför står ihopsamlad information och diskussion kring henne.

Hon försvarar sig genom att säga att man inte får dela med sig av personuppgifter på nätet. Det komiska är att hon redan har namn på flera personer här, vet hur de ser ut, vet var de bor och deras telefonnummer och riktiga emailadresser som oftast går att spåra eller innehåller personens namn. Så hon vet vilka vi är, men vi har aldrig fått bekräftat av henne vem hon egentligen är, även om vi lyckats koppla telefonnummer och uttalanden till en kvinna i medelåldern som gjort inlägg på Facebook om samma saker som omtalas i hennes konversationer genom verksamheten. Medlemmar gav även ut information i tron att hon var en jämnårig person. Dessa medlemmar gav henne sin tillit, medan hon ljög grovt om sin egna identitet.

Alla äldre medlemmar har efter dessa 6 år mer eller mindre kommit ut till varandra genom att berätta vilka vi är IRL. Vi snackar i Skype, lägger till varandra på Facebook och så vidare. Det här har varit hennes liv, men ändå vill hon inte att personer ska lära känna henne närmare. Det är väl underligt? Eller var tycker ni icke-troende?

Satte sig någon emot henne så lämnade hon området och DM:ade alla hennes vänner, förutom till personerna det gällde om och skrev: ''Om ingen vill ha mig så slutar jag och alla hatar mig så var det väl lika bra att jag river stället?'' På så sätt frös alla hennes relativt unga och naiva vänner ut denne tills personen kom bönande på sina knän och agerade som om allt var glömt. De ville ju inte bli av med verksamheten eller förlora sin goda status med personen som frikostigt utnyttjade sitt kontaktnät och sin makt.

Varför skall vi ständigt visa medlidande om någon säger att den vill riva stället? Du kan ju säga upp dig om du vill, utan att förstöra för andra.

Ibrahimbro wrote:
lol!
Om du känner dig så kränkt borde du ta ledigt från datorn.
Man tar inte överdos och gråter för något över internet har skett, om man gör det så borde man söka upp hjälp.

Regler och regler. Sånt är för mesar. Vem följer reglerna ordentligt ens? Och internet är inget att tala om då för internet är där allt händer. Sånt här har jag varit med om tidigare men vem fan har brytt sig.
Det är bara att ignorera skiten eller lämna skiten efter sig och växa upp.

Immelstorm wrote:
Diddyflow wrote:
Det som är lite konstigt är att ni ger ut er mobilnummer till en främling, det kan vara vem som helst bakom skärmen!
Det är väl fan inte konstigt att vi litar på någon som har varit vår vän under en mycket lång tid, det konstiga är väl att det är en mentalt störd gammal kärring från Laholm som spelar ett spel för tonåringar, och dessutom falskt utger sig för att själv vara i den åldern.

Ljus wrote:
Jinny789 wrote:
Jag vet att hon talar sanning nu. Han har själv berättat för mig att han har bett Trey att adda honom på hans riktiga fb. Även fast han kanske har gjort några fel så är det väl inte så bra att fortsätta mobba honom för hans identitet också?
Problemet är att Ashlak har minst 5 olika Facebook-profiler som hon påstår är hon själv.
Trey tror verkligen inte att hon är vem hon utger sig för att vara och fördömer det här uttalandet från henne i ett annat inlägg i denna tråd.

Jag börjar tröttna på att Ashlak byter motargument hela tiden. Vi hittade ju hennes riktiga Facebook, jag läste ett inlägg från personen som var precis det hon talade om med mig den dagen (plantera blommor vid kyrkan, hon har ju förfan samma yrke som kvinnan!) sen stängde hon fb sidan. Sen fann vi att hennes telefonnummer tillhört en medelålders kvinna när Sebbe, grundaren av verksamheten, erkände att han känt tills problematiken sen länge, och ännu fler kopplingar. Ingen skulle fortsatt argumentera om det här om hon hade erkänt från första början att hon var äldre än genomsnittet, inte betett sig så omoget eller krävt en ständig sympati och uppvaktning från barn. Men nu är det väl lite försent för ett erkännande.

Ibrahimbro wrote:
En sanning om Ashlak:
Om Ashlak stöter på problem väljer hon dessa alternativ:
   Exclamation Arrow  Hon ger gåvor (spelpengar/spel) till personen och medlidskrävande hälsning
   Exclamation Arrow  Hon blir arg och byter identitet (massor av alts)
   Exclamation Arrow  Hon säger att sebbe hatar alla som hatar henne (eftersom det är så läskigt att inte vara omtyckt av en mogen och lugn, äkta soldat som lämnat livet på nätet)
   Exclamation Arrow  Hon Ignorerar alla och lämnar för att senare kräva uppmärksamhet
Eftersom de flesta är medlemmar sedan kanske två år, så kan ingen egentligen vara ignorant och säga att hon gjort allt. Vi som idag inte tycker om henne, har en gång i tiden tyckt om henne och det har vi gjort i fler år än dessa personer, men vi insåg till slut att det var något konstigt med den där ''världen måste kretsa kring mig/det är så synd om mig''-personen. Ni har kanske varit med två gånger av tvåhundra gånger som hon säger att hon ska ''riva stället', ''säga upp sig'' eller ''begå självmord''.

Sebbe, Jormungandr, Raymond, Immelstorm och Tom var verksamhetens grundpelare runt 2004 och hade redan några år på nacken när Ashlak gick med i verksamheten.
Sebbe var grundaren med pengaflöde och de övriga hjälpte till och forma verksamheten till vad det idag är och spådde framtiden för andra, internationella verksamheter som använder vårt koncept, kopierat eller delvis modifierat.
Spion som var underrättelsechef sedan början på 2008 märkte redan då att hon var ett instabilt konservativt arsle, men det var inte förrän han fick höra från Wanse och Sebbe att Ashlak var en käring som allt föll på plats.

Varför vissa personer säger att hennes tid i verksamheten var vår höjdpunkt, är eftersom dessa personer blev liksom många andra fick liksom Ibra säger, gåvor och blev välbehandlade så länge de behagade denna kvinna. När den nuvarande ledningen återtog verksamheten från hennes envåld, så var alla tvungna att återgå till den korrekta hierarkiska ordningen, och självklart hatade alla oss för den nödvändiga åtgärden. Vi fick med andra ord ta hand om problemet som hon och hennes följare skapade. Ashlak och Euro hade makten, och de kunde ha stoppat favoriseringen av medlemmar som ledde till att oansvariga idioter blev hierarkiskt högre uppsatta än intelligenta och mogna individer. Men gjorde dom det? Nej, de överlät kaoset till att bli hanterat av den där erfarna ledningen, den ledning som är nu.

Ibrahimbro wrote:
Ashlak har efter flera profiler påstått sig vara "Andreas Blom" och hon har vid massor tillfällen spridit "Andreas Blom"s Facebook för att visa att det är hon. Men när hon först visade mig bilden så fanns den på Google bilder (kommer inte ihåg vad man sökte på).
Innan "Andreas Blom" uppdaterade sin Facebook sida så var det en annan Facebook-profil som hon hade på sin egna profilbild. Man se hur bilden var utklippt och det såg ut som att hon hade klistrat in och redigerat på Paint eller liknande.
Hon har även tidigare nämnt att hon jobbar i en kyrkogård i Laholm. Hon har varit fastanställd under en tid och jobbar fortfarande kvar. Jag kollade upp hemsidan för Svenska Kyrkan i Laholm och hittade en lista över all personal dem har men ingenstans i listan finns så kallad "Andreas Blom", dock så det finns en person som heter vad den medelålders kvinnan heter och denna person har även en bild på sig själv. Personallistan har ni här och ni kan leta upp bilden själv:
http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=758271
En kille vid namn sportlover gick med i verksamheten häromdan och sa att Ashlak fyllde 19 år på tisdag vilket är lite märkligt för hon har sagt till alla sina nära och kära förut att hon fyller år under februari. Notera även att jag var väldigt bra vän med henne förut så hon har även berättat det till mig.
Jörmungandr wrote:
Kan lägga till att Ashlak konsekvent under sina oräkneliga år i verksamheten har visat upp en nästan fullständig oförmåga att följa order och hålla löften. Gång på gång på gång har vi utsatts för tjat och snyfthistorier där varje vettig människa istället skulle ha bitit ihop och följt order, eller till och med insett att order ges av en anledning och inte för att det finns någon skuggig konspiration bakom kulisserna som bara vill henne illa personligen. Jag märker mer och mer när jag tvingas diskutera det här ämnet med utomstående att det kanske verkar som att den enda anledningen att vi känner sånt förakt för Ashlak är att hon är för känslosam och lättstött, att vi saknar medlidande som dömer ut henne på det här sättet osv. Detta är inte sant. Varför tror ni att jag lät henne vara kvar i alla dessa år? Fan, varför tror ni att jag lät henne gå med i vår verksamhet från första början? För ja, det var jag som gjorde det. Jag ansåg att hon var ett hopplöst fall när hon först dök upp i vad som då hette SSS. Hon kunde inte stava, pratade konstigt, kom aldrig till saken och lydde aldrig order, MEN JAG HADE MEDLIDANDE. JAG TRODDE ATT HON KUNDE BÄTTRA SIG, och jag lät henne vara kvar av den anledningen.

Sen gick det ju som det gick, och hon blev mer och mer en obehaglig parentes i en i övrigt friskt verksamhet.
Mitt överseende med hennes ... särdrag höll i stort sett i sig ända fram till slutet av 2010, när sanningen började gå upp för de flesta av oss.
Jörmungandr wrote:
Jag kan intyga att hennes "officiella" födelsedag alltid har varit den 2 februari, samma dag som Maria B*******s fyller år.


Last edited by Spion on 20th December 2012, 20:07; edited 12 times in total
Back to top Go down
sasoma
1:e sergeant (OR6)
1:e sergeant (OR6)
avatar


Medlem sedan : 2012-02-06

Ashlakfallet Empty
PostSubject: Re: Ashlakfallet   Ashlakfallet Empty23rd February 2012, 18:08

Det här var inget oväntat, det hade gått för långt. Vi som befäl har ett ansvar att bete oss seriöst och rättvist, så vi ger meniga och underbefäl rätt bild av hur man ska bete sig och hur saker och ting fungerar. De ser upp till oss, och då kan vi inte ordervägra och tjura hursomhelst, vilket har hänt alledes för ofta i det här fallet. Om man väljer att ifrågasätta det här så lägger man fokus och energi på helt fel grej, vi får lägga känslor åt sidan för att FM ska fungera så bra som möjligt. Även om man är en vän till ash, som jag, liksom många fler är, så bör man ändå fortsätta som vanligt, för meniga och underbefälens skull. Detta är inget jag skriver för att säga upp vänskapen ash, om du skulle ta det så.

Mvh Överste Sasoma
Back to top Go down
Ibrahimbro
Löjtnant (OF1)
Löjtnant (OF1)
avatar


Medlem sedan : 2012-02-07

Ashlakfallet Empty
PostSubject: Re: Ashlakfallet   Ashlakfallet Empty13th April 2012, 16:50

Imorse smsade Ashlak till mig. Konstigt nog hade jag glömt att radera bort namnet vilket jag trodde
jag redan har gjort. Lägger bilder på allt som skrevs.

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:


Last edited by Spion on 13th April 2012, 18:03; edited 1 time in total (Reason for editing : Sätt gärna stora bilder innanför ''Annat'' -> ''Spoiler'' så slipper jag fixa det åt er!)
Back to top Go down
Sebbe
Grundare
Grundare
Sebbe


Tjänst : Köttvägg
Medlem sedan : 2012-03-13
Motto : Utan motgång vore inte välståndet lika angenämnt.

Ashlakfallet Empty
PostSubject: Re: Ashlakfallet   Ashlakfallet Empty18th December 2012, 02:36

Red wrote:

Ashlaks kampsång.
fan vad hon ska dra in mig i det här...

Låter som att jag är nån jävla gud eller något.
Back to top Go down
Jörmungandr
Generalmajor (OF7)
Generalmajor (OF7)
Jörmungandr


Medlem sedan : 2012-03-04

Ashlakfallet Empty
PostSubject: Re: Ashlakfallet   Ashlakfallet Empty18th December 2012, 17:00

Quote :
förlåt för att jag är den jag är.. :!.

Ja, det är precis det hon ska säga förlåt för. Eller ännu bättre, inte säga någonting och bara försvinna.
Back to top Go down
Spion
Civilanställd
Civilanställd
Spion


Tjänst : Generaldirektör
Medlem sedan : 2012-02-04

Ashlakfallet Empty
PostSubject: Re: Ashlakfallet   Ashlakfallet Empty20th December 2012, 20:50

Jag älskar Ashlaks svar: http://svenskalivgardet.forumsv.net/t507-fm-fallet

Jadu, Ashlak, varför börjar du inte berätta varför hotet om att ''riva stället'' är bra att använda? Du säger att allt är ''Jorms fel'', eller ''Immels fel'' eftersom de blev arga på dig efter att du fortsatt smsa med dem som om de vore dina enda kompisar utanför datorn, fastän de sa åt dig att sluta göra det. Du vet mycket väl att ingen blir arg på någon utan en anledning.

Jag själv fick ta till med hårdhandskarna både för att få dig att sluta kalla mig för obehagliga saker och för att få dig att sluta smsa mig:
För att få dig att sluta med smeknamn så bad jag dig först snällt, men det ville du inte och bråkade, vilket ändå ledde till det eftersom du förmodligen kände att du tappade greppet om mig, och snarare började känna dig hotad av mig.
För att få dig att sluta smsa mig krävdes det att jag blev inaktiv i verksamheten under en månad i form av en strejk, och ignorerade alla dina SMS som dök upp under skoltid, kvällstid och morgontid ..eller förresten, hela tiden.

Min logik fanns inte när det gällde att ge någon som jag redan känt i flera år när jag var runt 13 år och internet i modern form var relativt nytt. Logiken som fanns i själva agerandet var att vi lätt skulle kunna kontakta varandra om det hände någonting allvarligt och en av oss inte befann sig på nätet. Det som hon snarare använde mitt nummer till var för att skriva ''Godnatt, hoppas jag inte väckte dig'', ''Godmorgon, sitter och käkar müsli''. Jag behöver inte såna SMS och ingen av mina vänner har någonsin skickat ett sånt SMS till mig, eftersom det inte behövs.

Nu har ju Ashlak faktiskt börjat säga att det är mitt fel att saker skett och att jag trotsat henne, så måste jag säga att det stämmer.

  • Ja, det är mitt fel att verksamhetens medlemmar nu får lite frihet att göra som de vill såvida inte ett befäl säger nej.
  • Ja, det är mitt fel att verksamhetens medlemmar nu kan prata på Skype och ha kul i fler spel tillsammans.
  • Ja, det är mitt fel att vi införde en offentlig Steam/spelgrupp och en enskild personalgrupp, en idé som numera har kopierats på internationell nivå.
  • Ja, det var mitt fel att vi nu har ett fungerade system för avskedande och återanställning styrt av civilanställda.
  • Ja, det är mitt fel att det finns förtjänstmedaljer att uppmuntra medlemmarna med nu.
  • Det var även mitt fel att reglerna som vi och andra verksamheter använder ser ut som de gör nu.
  • Det är mitt fel att vi nu har förenat ägandeskapet och har samma nivå av åtkomst i våra tjänster, vilket också gjort ledningen mer likställd.
  • Det är mitt fel att vi nu har mycket externa tjänster som det här forumet.


Jag är hennes motsvarighet; Jag står för utveckling av vår verksamhet. SLG och andra verksamheter på nätet kan kopiera vår struktur och våra mönster, men inte våra medlemmars kompetenser. Vilket är det som är av ytterst vikt för att kunna leda ordentligt och för att faktiskt kunna använda det som vi har utvecklat. En sak som jag vet om vår verksamhet, är att man inte kan sköta mer än ett ämbete samtidigt, om man vill ha jobbet välskött förstås. Det här mottot som hennes lakaj har är näst intill ironiskt och jag antar att hon gav honom alla dessa positioner bara för att hålla honom ännu mer i sitt grepp. Det är en ful taktik eftersom han inte har nån som helst tidigare erfarenhet, men det är precis det Ashlak har gjort och alltid kommer att göra. Titlarna i SLG är inte värda ett piss. Erfarenheten som även fick mig att tappa motivationen, var mitt jobb som ställföreträdande chef för ett departement i vår verksamhet för ett par år sedan, det handlade om att chefen (som var hon) inte tänkte samarbeta ett dugg, och varje krafttag som jag tog möttes av mothugg. Det kändes som att jag gjorde allt jobb och att det enda som hon ville ha, var att ha en liten cool titel.


Last edited by Spion on 28th June 2021, 00:59; edited 15 times in total
Back to top Go down
Ibrahimbro
Löjtnant (OF1)
Löjtnant (OF1)
avatar


Medlem sedan : 2012-02-07

Ashlakfallet Empty
PostSubject: Re: Ashlakfallet   Ashlakfallet Empty20th December 2012, 21:10

Gillar hur hon tolkar allt på fel sätt. I texten på deras forum står det om mig.
"Denna print visar jag för Ibra från en MPs order. Ibra rusar in i mitt kontor och skäller ut mig för att jag drar in honom i sånt här och raddar mig."
"Jag tillkallar MP Ibrahimbro.
-Jag lägger mig inte i erat privatliv säger ibra sköterat!".

Alltså är hon korkad. Hon tar något mindre seriöst och förvandlar det till något
oerhört seriöst och fel. Hon tar ut viktiga delarna och tar bara delar som kan användas mot oss. Hon har ju tolkat texten helt upp och ner. Gjort det till sin egen version, falsk version och anledningen till hon lägger upp det nu är för att hon är avundsjuk att vi ska
få över medlemmar från SLG, så hon försöker hitta väg att eliminera oss.
Back to top Go down
Trey!
1:e sergeant (OR6)
1:e sergeant (OR6)
avatar


Medlem sedan : 2012-02-08

Ashlakfallet Empty
PostSubject: Re: Ashlakfallet   Ashlakfallet Empty20th December 2012, 21:31

Spion wrote:
Jag älskar Ashlaks svar: http://svenskalivgardet.forumsv.net/t507-fm-fallet

Haha tycker det är väldigt roligt när dem skriver och jag citerar "Att TreyTheMan är Sebbe är väl ingen tvekan om längre."
Visar hur jävla gamla de grabbarna egentligen är!
Back to top Go down
Sponsored content





Ashlakfallet Empty
PostSubject: Re: Ashlakfallet   Ashlakfallet Empty

Back to top Go down
 
Ashlakfallet
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
SFM :: Information och tillkännagivanden-
Jump to: