HemMedlemslistaAnvändargrupperBli medlemSökLogga in
Senaste ämnen
» Nytt forum
Regler för FM (?) Emptyav Spion 10th maj 2015, 16:44

» Fotoalbum
Regler för FM (?) Emptyav Abdi 15th februari 2015, 16:10

» GT Hotell
Regler för FM (?) Emptyav -Andreaskakan 8th februari 2015, 17:55

» Semestertråd
Regler för FM (?) Emptyav Jaklama 6th februari 2015, 01:16

» Habbo stänger?
Regler för FM (?) Emptyav Spion 1st februari 2015, 23:22

» Övningshistorik
Regler för FM (?) Emptyav Luckychrisf 25th januari 2015, 16:27

» Suspenderad-tråden
Regler för FM (?) Emptyav TuffaCecil 23rd januari 2015, 19:39

» Tbx nu
Regler för FM (?) Emptyav -=!Wolf!=- 5th januari 2015, 22:35

» Vad är ert bästa minne
Regler för FM (?) Emptyav jacksepticeye 2nd januari 2015, 17:39

Dela

Regler för FM (?)

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Spion
Civilanställd
Civilanställd
Spion

Tjänst : Generaldirektör
Motto : Et tu, Brute?

Regler för FM (?) Empty
InläggRubrik: Regler för FM (?)   Regler för FM (?) Empty7th februari 2012, 01:39

Vi borde kanske förnya och förenkla regellistan och regellapparna. Jag tycker inte vi kan ha 50 regler kluddrade på två lappar varav hälften betyder samma sak. Nu är de 25 reglerna som såg likadana ut dock borttagna, av mig.

Så detta är det som är kvar (med lite tillägg av mig som står för min åsikt om hur reglerna bör vara)
Så skall vi låta alla komma överens om var och en av punkterna? bortsett från det jag skrivit Om dem, så får vi det här stora problemet i FM löst, en gång för alla.

Senast ändrad av Spion den 15th september 2012, 12:45, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Ashlak
Gäst
Anonymous

Regler för FM (?) Empty
InläggRubrik: Sv: Regler för FM (?)   Regler för FM (?) Empty7th februari 2012, 20:25

Jag är fortfarande emot dans jag tycker de i så fall kan begära tillstånd som de gör med husdjuren.
Ashlak
Gäst
Anonymous

Regler för FM (?) Empty
InläggRubrik: Sv: Regler för FM (?)   Regler för FM (?) Empty15th februari 2012, 22:10

Jag anser att reglerna bör röstas om då inte hela ledningen varit eniga om dessa. Angående dansen är jag fortfarande HELT emot då Ljussabel för att jävlas ställer sig att dansa framför mig då han vet att jag ogillar det när jag jobbar med projekt som Mustinformation. Om denna regel med dans måste
kvarstå får jag dra och arbeta i mitt kontor eller i Musts rum. Dessutom
ska inte armen vara ett discotek.. dansa kan de göra i logementen. Dansande soldater ser ut som en skam.
Spion
Civilanställd
Civilanställd
Spion

Regler för FM (?) Empty
InläggRubrik: Sv: Regler för FM (?)   Regler för FM (?) Empty15th februari 2012, 22:36

Att säga att dansa är störande eller att störa sig på animationen är faktiskt ganska konstigt, man kan ju faktiskt kolla bort eller ignorera? Att dansa är inte direkt ett pekfinger upptryckt emot ansiktet eller i röven.

Då dansa varken spammar tusen kommentarer inne i rummet eller tar mer plats än den man annars står på så anser jag inte det som någon säkerhetsfara eller någon vidare viktig regel.

Vi kan inte bestämma över civila, så därför anser jag att istället för att provocera civila genom att inte låta dem ha någon frihet att dansa, så kan man tillåta det med en maxgräns eller om ens det, då slipper man massa personer som gör det emot reglerna istället.

Innanför portarna (I tjänst) tycker jag att dansa skall vara tillåtet så länge det inte pågår en övning/uppställning eller om högsta befälet i rummet säger sluta dansa.
Man måste tillåta soldaterna lite frihet ibland.

Senast ändrad av Spion den 29th december 2013, 05:14, ändrad totalt 1 gång
Spion
Civilanställd
Civilanställd
Spion

Regler för FM (?) Empty
InläggRubrik: Sv: Regler för FM (?)   Regler för FM (?) Empty16th februari 2012, 00:06

Tja, SFM är ju trots allt ett rum där många möts eller träffas. Om ni anser att det i grund och botten är dåligt kanske ni borde tänka på vilka det är som gör så rummet hamnar högt upp på kategorierna. Och det är inte bara ledningen.

Desto osynligare (längre ner på listan) vi är, desto mindre personer eller ansökande kommer SFM få. Det är följden av ett allt för strängt FM. Det är ett spel, och dansa är bara en liten animation i spelet, varför bry sig så mycket om den? Om personer vill göra den så borde de få göra den.

Det är ganska ologiskt att säga att folk dansar för att irritera någon. Om man tänker och säger så, så gör dem det självklart. Men om ni inte säger det så tänker dem inte på det och kanske dansar för ha kul och det bidrar automatiskt till minskat intresse av att dansa. Jag tror inte att uppmärksamma grejen gör saken mindre utnyttjad?

Och fortfarande, tänk på det jag säger om att högre grad kan direkt få de dansade soldaterna att sluta vid tillsägelse.

Senast ändrad av Spion den 29th december 2013, 05:27, ändrad totalt 1 gång
Ashlak
Gäst
Anonymous

Regler för FM (?) Empty
InläggRubrik: Sv: Regler för FM (?)   Regler för FM (?) Empty16th februari 2012, 17:30

Nu är 3 personer i ledningen emot dans vad jag vet. FM ska väl försöka likna IRL? I alla fall så bör inte soldaterna UTNYTTJA dessa nya regler till att stå rakt framför oss och göra det fast vi ber dem låta bli. Detta kommer inte jag heller tåla så jag håller med Raymond där. Men vad jag förstått så ogillar både Spion och Ljus att jag hålls i rekryc överhuvud taget.. jag gör ju ingen nytta där.. jag drar inget folk. Så jag överlåter faktiskt detta åt Öb. Hans ord min lag men om Ljussabel EN gång till ställer sig demostrativt framför min näsa och dansar då fan kickar jag.
Spion
Civilanställd
Civilanställd
Spion

Regler för FM (?) Empty
InläggRubrik: Sv: Regler för FM (?)   Regler för FM (?) Empty16th februari 2012, 17:32

Vem är den tredje? Och nej vem har sagt att vi hatar att se dig i RekryC?
Snälla, gör dig inte till ett offer mer. Det är störande, vi borde förbjuda det.
Emil
Civilanställd
Civilanställd
Emil

Tjänst : Pensionär

Regler för FM (?) Empty
InläggRubrik: Sv: Regler för FM (?)   Regler för FM (?) Empty16th februari 2012, 18:17

Sluta "överlåt saker till ÖB". Vi har en ledning utav en anledning, nämligen att vi ska besluta frågor. Varför ska du då överlåta saker till ÖB hela tiden?
Ashlak
Gäst
Anonymous

Regler för FM (?) Empty
InläggRubrik: Sv: Regler för FM (?)   Regler för FM (?) Empty17th februari 2012, 07:14

Treytheman Raymond och jag är tydligen emot dans. Men jag skiter i det. Och vilka är VI Emil?
Du Tom och Spion? Jag överlåter åt ÖB då han har sista svaret i det mesta. Det är HAN jag vill fråga
inte dig kanske? Inget illa menat men så har det alltid varit i FM. Förr frågade man .Sebbe. ELLER
Tomxxx. OCH jag föredrar att få svar direkt från Öb. Ett offer är man då man inte får ta del i det
som händer samt att alla hackar ner och klagar på allt jag gör istället för att någon gång inse det
jag verkligen gör. Men som sagt skiter i dansen men Ljussabel eller andra underbefäl ska inte jäklas
med att utnyttja nya regler.
Spion
Civilanställd
Civilanställd
Spion

Regler för FM (?) Empty
InläggRubrik: Sv: Regler för FM (?)   Regler för FM (?) Empty17th februari 2012, 11:10

Åh, gud. Två trådar om dansregeln? Du gör en liten grej stor, sen säger du att du inte är omtyckt av någon. Bete dig moget. Det är du som väljer att kolla eller blunda.

Du måste verkligen hata mig om du skall ha så mycket emot mina renskrivna och smått ändrade regler.
Du måste ju till och med skydda din egna åsikt bakom två personer, varav en som själv säger att han inte stödjer dig. Sista saken jag måste säga är att de flesta vill hålla sig neutrala mot eller med dig, för de vet att de skulle förlora sin rättis och chansen att bli befordrade samt bli hatade av alla dina vänner. Då måste de säga förlåt och fjäska så du tycker om dem igen, annars så är det kört för deras karriär.

Senast ändrad av Spion den 29th december 2013, 05:24, ändrad totalt 2 gånger
Ashlak
Gäst
Anonymous

Regler för FM (?) Empty
InläggRubrik: Sv: Regler för FM (?)   Regler för FM (?) Empty17th februari 2012, 12:24

Fortfarande: jag hade en åsikt om dans och jag tänker inte tåla att Ljus ställer sig definitivt framför näsan på mig och utför detta fast jag beordrar han att låta bli. Det är ordervägran. Jag accepterar inget fjäsk gentemot soldaterna eller (vissa soldater) jag säger ofta i rekryc att SLUTA FJÄSKA. Men visst jag sa också tillåt dans då. Tänker inte käfta mer om detta men så fort jag har en åsikt om något så är det någon som hugger tillbaka. Jag hatar ingen men jag har rätt att säga ifrån om något JAG inte tycker är okej i rekryc eller hur? ;p. Tänker inte diskutera detta längre. Ha den regeln om det gör er glad.

En sak till JAG vet att andra än jag är kränkta i FM rekryc vilket jag tagit upp i en annan tråd. Och det är inte jag som får två trådar av dina regler det gäller
EN enda regel som jag har emot och då borde vi väl kunna diskutera detta?
Du klagar på mig för att jag har en åsikt om dans.. alla kan inte gilla samma saker. Jag skrev tidigare att både Sasom OCH Homersimp och Jinny blivit utsatta för kränkningar i rekryc. Det är inte bara jag. Radera denna tråd nu och tillåt dans då så skiter vi i detta.
Spion
Civilanställd
Civilanställd
Spion

Regler för FM (?) Empty
InläggRubrik: Sv: Regler för FM (?)   Regler för FM (?) Empty17th februari 2012, 13:05

Nej det är du som klagar på min regel och jag säger att du inte borde tycka som du gör om saken. Men visst vi skiter i denna diskussionen.
Raymond19
Brigadgeneral (OF6)
Brigadgeneral (OF6)

Regler för FM (?) Empty
InläggRubrik: Sv: Regler för FM (?)   Regler för FM (?) Empty17th februari 2012, 13:13

När vi har olika åsikter om dans kan vi väl bli eniga om en mellanting. Vi kan ju bara säga det sån att om dom får order om att INTE dansa så måste dom lyda det. En order är ju en order.
Spion
Civilanställd
Civilanställd
Spion

Regler för FM (?) Empty
InläggRubrik: Sv: Regler för FM (?)   Regler för FM (?) Empty17th februari 2012, 13:25

Ja det är ju en grundläggande regel att följa befäls order. Det har jag inte sagt emot, utan har redan sagt att det ska vara så tidigare i denna tråd. Vi får också tänka på alla andra allvarligare regler som vardagligen bryts.

Senast ändrad av Spion den 29th december 2013, 05:17, ändrad totalt 2 gånger
Spion
Civilanställd
Civilanställd
Spion

Regler för FM (?) Empty
InläggRubrik: Sv: Regler för FM (?)   Regler för FM (?) Empty29th december 2013, 05:02

Kollade igenom arkivet efter fortfarande användbara ämnen och fann en gammal diskussion som hade funnits i HKV-delen, men som lika gärna kan offentliggöras för er. Det här är en av flera ämnen där en del av beslutet om borttagandet av bla. dansregeln togs.
Varsågoda, läs och njut!

Varför Ashlak egentligen visas som ''gäst'' är för att hennes konto är borttaget.
Det är därför det finns ''gäster'' som är författare till ämnen, men ämnena är egentligen skrivna av olojala och avskedade medlemmar som raderat sig själva ur forumet eller som jag raderat. Numera så avaktiverar vi medlemmen istället.
Sponsored content

Regler för FM (?) Empty
InläggRubrik: Sv: Regler för FM (?)   Regler för FM (?) Empty

Regler för FM (?)
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Försvarsmakten | Swedish Armed Forces :: Organisationen :: Försvarsmakten-
Hoppa till: